תפוצה פשפש המיטה

תפוצה  פשפש המיטה.

 

פשפש המיטה הינו טפיל נפוץ למדי, ולמעשה, נפוץ יותר ויותר בשנים האחרונות. למרות שפשפש המיטה, הינו טפיל נפוץ ביותר באזורי בעלי תנאי תברואה לוקים בחסר, נוכחותו אינה נעדרת ממדינות העולם המערבי, אם כי סבירות גבוהה שהתפשטותו נוחה יותר באזורים כפריים במדינות העולם השלישי. לפני שנים, פותחו חומרים שונים המיועדים להשמדת אוכלוסיית הפשפשים, ואכן ניתן היה לחוש בהקלה מסוימת מהמטרד. אך בשנים האחרונות, פשפש המיטה חזר ביתר שאת, כאשר היום, הוא חסין יותר וחזק יותר כנגד חומדי הדברה. כיום, נתונים מדאיגים, מציגים כי פשפש המיטה עלה בתפוצתו בכל מדינות העולם, לרבות העולם המערבי, ובישראל, עלתה תפוצתו של פשפש המיטה בכחמישים עד מאה וחמישים אחוזים בממוצע.

 

תפוצה מקומית ואזורית פשפש המיטה – הגורמים התורמים להתפשטות בארץ ובעולם אן להתבלבל בן פשפש מיטה לטרמיטים . טרמיטים זה סוג אחר של הדברה והטרמיטים זה סוג אחר של מזיק . להדברת טרמיטים לחץ 

 

מלבד העובדה שהטפיל פיתח עמידות מרשימה לחומרי הדברה שונים, והפיתוח של חומדי הדברה חדשים, הינו מרוץ כנגד הזמן, צפיפות האוכלוסין בעולם המערבי, הינה בהחלט, גורם משמעותי התורם לעליית מספרם של פשפשי המיטה, שכן פשפשי המיטה, יכולים בקלות להתפשט מדירה לדירה, ולאזור שלם בזמן קצר. פשפש המיטה אינו נייד באוויר, ולכן הוא זקוק למישהו או משהו שישא אותו ליעד הבא. ולכן, גם התפתחות המסחר בין ארצות, מאפשר לפשפש המיטה לנדוד למחוזות אפילו רחוקים יותר, כאשר הוא מסתתר בתוך מטענים, מזוודות, וכל חפץ המועבר ממדינה למדינה.

 

תפוצה מקומית ואזורית פשפש המיטה – מה ניתן לעשות על מנת למנוע התפשטות?

 

למעשה, מניעת ההתפשטות פשפש המיטה הינה פעולה מורכבת למדי, שכן, גם אם ידבירו שכונות שלמות, די יהיה בחפץ אחד נושא פשפשים שהועבר לשכונה אחרת, והתופעה יכולה להתפשט שם במהירות הבזק. לפיכך, ישנה חשיבות גבוהה לבדיקות מדוקדקות בבית, במידה ומתחילים להרגיש ולו עקיצה אחת או שתיים ראשונות, כדי לקטוע את התפתחותם באיבה. גם כאשר יוצאים לנסיעה, במיוחד במדינות בהם התנאים הסניטריים והתברואתיים אינם טובים במיוחד, חשוב לבדוק את צידי המיטות ולאתר אם יש נקודות שחורות קטנות על המצעים, שיהוו אינדיקציה לצואה שהותירו אחריהם פשפשי המיטה.

מוקד ארצי: 6783* נייד: 058-6969679 לייעוץ/הזמנת טיפול יש למלא את השדות:

שם

דואר אלקטרוני

טלפון

תוכן ההודעה

פקס: 077-555-8226 כתובת מייל: tiltan4u@gmail.com Devschool